Poslední prověření historie vozidla v roce 2016
Dnes 30. prosince jsme byli požádáni o prověření historie automobilu nabízeného v jednom z největších autobazarů v ČR. Udávaný stav počtu ujetých kilometrů byl necelých 140 000. Jediné informace co jsme k vozidlu měli bylo VIN. V systému AUTOTRACER od Cebie, kde je možné si takovéto prověření zakoupit, byl pouze jediný záznam o počtu ujetých kilometrů a to z října 2016, kdy vozidlo bylo pravděpodobně dovezeno do ČR. Počet ujetých kilometrů k tomuto datu činil 134 500 km. Vzhledem k nulové historii vozidla v zahraničí jsme pro našeho klienta ověřili historii i u jiného zdroje, kde jsme za několik málo € zjistili, že vozidlo vyrobené 17. února 2012 a prvně registrované 30. března 2012 mělo najeto v srpnu 2013 101 714 km – tj. téměř 6 000 km/měsíc! V lednu 2015 mělo vozidlo už najeto 196 817 km a při záruční opravě v září 2015 více než 240 000 km tj. o 100 000 km méně než má dnes. Samozřejmě náklady na údržbu a provoz takto vyfešákovaného vozidla budou jiné, než u vozidla se skutečnými 140 000 km. A to nezmiňuji náklady na vzniklé škody neprovedením výměn a údržby komponent, které by měly v rozmezí 140 – 240 000 km proběhnout.
Spousta lidí a firem nás kontaktuje se závadami za desetitisíce, které jim vznikly u vozidel se stočeným tachometrem. Dohadují se s prodejcem o slevách a řeší velmi nepříjemné situace, soudní tahanice se soudními poplatky, honoráři advokátů, soudních znalců a nejistým výsledkem, kterým mohli předejít jedním telefonátem a několika set korunami. Nebuďte jako oni!